torsdag 14 februari 2013

Hästarna idag


Idag fick Moller hoppa! Övnigen var fyra studs, två galoppsprång sen en oxer. Väldigt bra för att träna upp styrka och kvickhet. Studsen gjorde han fint, han är ju väldigt kvick! Sen slarvar han lite över oxern . Så för att han skulle bli lite mer uppmärksam la vi en bom ca tre meter efter hindret. Då blev han lite mer skärpt! Nästa gång ska jag hoppa honom, fast Kicki får vara med och hjälpa mig från marken ;P

DiNozzo fick vila idag, upptäckte att han gått sju dagar i rad så det förtjänade han ;) Men var ute och myste lite med honom i hagen. Väldigt svårt at få bilder på honom då han gärna trycker upp mulen rakt i objektivet. Att stå och vila sitt huvud ovanpå mitt huvud är tydligen också väldigt mysigt ^^

Stod med ryggen mot Nozzo och kollade på lite bilder i kameran. Då tyckte DiNozzo jag ägnade honom för lite uppmärksamhet, så då passade han på att sno min mössa och vifta med den i luften x) Kan säga att den var lite slemmig och tilltufsad sen ;P
Hoppehästen!

Wiie! Kul att hoppa!


Linslus!

Mumsigt med mössa!

NomNom "varå? vill du ha tillbaka den?"

Moller!

Hihi så söt!

3 kommentarer:

  1. Haha aw vad gullig, min häst brukar sno borsten när jag ska borsta ansiktet på honom :3
    Är både Moller och DiNozzo dina? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja det är ju också en favorit ;P

      Ja mina och mammas! Sen har vi också en tredje häst, Hrachmaninov (Racke), uthyrd på foder fast han står typ 10minuter från där vi bor ;P

      Radera
    2. Jaha vad kul :)
      Åh skönt att dem så nära så man kan hälsa på typ när man vill :)

      Radera