torsdag 21 februari 2013

Vi lever!

DiNozzo skulle löshoppat idag men det var inställt så han fick bara busa runt lös i ridhuset.

Kan också meddela att jag och Moller överlevde hoppningen! Vi hoppade inga höjder utan övade lite mer på lydighet och svåra svängar.

Jag är så nöjd med både Moller och mig själv. Moller var jätteduktig och lyssnade väldigt fint. Stor skillnad från i somras/höstas då han drog som galning och inte lyssnade för fem öre... Det har du gjort bra Kicki ;D Sen känner jag honom bättre nu och vi är mer samspelta så det är väl en bidragande faktor till varför det går bättre nu ;)

Tyvärr så får ni överleva utan bilder eller film... Mamma vågade inte kolla på oss ;) Hon kom ner en stund på slutet men då var inte kameran med. Men till och med mamma tyckte det såg säkert och lugnt ut. Det är ett bra betyg ;)

Sen kanske min stil inte var den snyggaste men det behöver vi inte bry oss om ^^ Kanske ska investera i en billig hoppsadel så jag inte behöver hoppa i dressyrsadeln. Så har ni någon svart billig hoppsadel som bara ligger så hör av er till mig.


(Kicki och Moller)



Börjar för övrigt bli jävligt trött på mitt objektiv till kameran som inte ens vill ta någorlunda skarpa bilder i ridhuset, speciellt inte när det inte är dagsljus ute... Då menar jag inte bilder när han står still då ;)

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att det gick bra :)
    Det är svårt att få bra bilder i ridhus, oavsett objektiv - tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev väldigt positivt överraskad över att han var så lydig!
      Ja det är alltid lite trixigt, men det kan underlätta med ett lite bättre objektiv. Sen måste jag bli bättre på inställningar också ;P

      Radera