torsdag 14 februari 2013

Sadelprovning

Jag han inte blogga något igår. Var upptagen med sadelprovning på förmiddagen och på kvällen så var jag i Gränna med några vänner.

Vad sa sadelprovaren då om våra sadlar? Jo jag fick i alla fall en glad överraskning, min Jacson Santa Cruz sadel som jag har haft på  Racke låg som en smäck på Moller! Den låg inte bra för ett halvt år sedan, då var den alldeles för stor där fram. Så det var ett kvitto på att han musklat sig lite mer ;P Jag tycker desutom den sadeln är väldigt skön också sparar jag lite pengar vilket alltid är välkommet ;)


Jacson Santa Cruz. Mollers sadel!
Kieffer sadeln som DiNozzo haft låg inte bra! Den tryckte runt manken och sen blev det tomt nedanför. Så den fick vi inte rida i mer. Så om någon vill köpa en Kieffer sadel är det bara att hojta till.

Dom sadlarna som låg bra var Leopold santacruz, Connector, Amerigo CC och Kentaur. DiNozzo rörde sig lika bra i alla sadlarna och sadelprovaren tyckte att alla låg lika bra, så det är bara för oss att välja. Svårt! Men jag tycker inte om Connector sadeln pga dom stora knästöden och Leopold sadeln tycker jag är lite för bred i midjan och "bullig" över stigläderfästen. Så jag röstar för Amerigon eller Kentauren men det beror på vad mamma tycker, fast jag tror vi är ganska överens ;)

Nästa steg blir kanske att ta ut en Amerigo utprovare för att kolla om CC:n är bästa modellen.



Leopold Santa Cruz

Kentaur Elektra

Amerigo



Connector


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar