lördag 16 februari 2013

Igår och idag

Igår så gjorde jag en gastroskopi (när man kollar ner med en kamera i halsen). Jag fick vara sövd denna gången med, skönt. Såren som jag haft i min matstrupe var så gott som borta nu så kortisonet har verkat! Ska äta kortison i några veckor till och förhoppningsvis kommer inte såren tillbaka när jag slutar med det.

Som vanligt är jag något av ett mysterium för läkarna. Dom vet inte vad det är för sår eller vad dom beror på, kanske är det chrons kanske är det något annat. Men dom var förvånade över att såren läkte så snabbt! Fast det var ju en ganska positiv överraskning, jag är i alla fall glad över att kunna äta igen utan att det känns som om bröstet ska explodera :)



Det blev ingen ridning igår men idag fick båda hästarna gå i ridhuset. Moller var duktig och vi fortsatte träna på reglerbarhet i formen. Han har framförallt svårt för att sträcka ut sin överlinje och jobba lågt och avslappnat, och när han ska komma upp så bli han gärna lite kort och rak. Så det är det vi allid får jobba på. Men jag tycker det blir bättre och bättre, han är framförallt enklare att växla form på nu.





När vi travade av så försökte jag bara få honom att gå så lågt som möjligt (utan att hamla på bogarna). han kom ner riktigt fint, jag tyckte han kändes väldigt bra och mamma sa att han lyfte och vinklade sina bakben fint och såg inte springig ut! Jag får tänka på att rida lätt lite långsamare än vad han vill att jag ska göra ;)



1 kommentar:

  1. usch, hört att det inte är så mysigt med sådan undersökning.. Skönt att du fick vara sövd!

    Sv: haha jaa, ellerhur?! Han får bli hoppehäst om han misslyckas i dressyren ;)... om han inte fortsätter få sådandär kortslutning vill säga ;)

    Jag ska publicera ett inlägg igen där jag berättar lite iallafall :) Det är fler som frågat om det så förstår att det inte är helt lätt, jag hade gömt inlägget väl haha ;)

    SvaraRadera