måndag 4 februari 2013

Förbaskade katt!

 Idag gick Moller ett lite kortare men ganska intensivt pass i ridhuset. Väldigt trevlig var han, mjuk och rund. Vi övade lite på att få fram den där näsan som annars gärna kryper lite bakom. Och faktiskt så hamlade den precis där den skulle emellanåt ;) Försökte också tänka på att verkligen slappna av och "andas" mig själv ner i sadeln. Jag blir gärna lite klämig med knäna när jag ska sitta ner och driva och då blir det svårt att komma ner ordentligt. Så gjorde lite sådana där andningsövningar som är bra att plocka fram ibland! Så efter ett tag så blev jag mer avslappnad och lyckades då sjunka ner i sadeln och släppa knäna. Att det ska vara så svårt!

Fina Mollis med flätad svans ;)
DiNozzo gick fick också dressyra lite idag. Först med mamma och sen med mig. Kan säga att jag inte han sitta i sadeln så länge innan jag var av igen x) Skrittade på långa tyglar och var verkligen inte bered på att en liten stallkatt vid namn Torsten skulle flyga upp på sargenn från ingenstans! Och det var inte DiNozzo heller så han slängde sig runt och jag bestämde mig visst för att flyga åt andra hållet, duktigt. Men det gick bra i alla fall, landade på höften och slog sen i huvudet i sargen men det var inte så hårt (tur att man har hjälm). DiNozzo var i alla fall söt och stannade å sänkte ner sitt huvud som för att kolla vad jag gjorde på marken.

Gick några varv medans mamma fångade Torsten och hoppade sen upp igen. Travade och galopperade runt lite och han kändes verkligen jättetrevlig! Kunde korta upp galoppen så fint och höll ihop i övergångarna. Sen så helt plötsligt satt den där kissekatten på sargen framför oss igen -.-' Fast då var både jag och DiNozzo lite mer beredda så då hände inget ;)

Så passet slutade riktigt bra även fast det kanske inte fick världens bästa start! Får inte glömma att köpa en tårta och ta med mig till stallet ;P

Finaste Nozze! Han skulle aldrig med mening slänga av någon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar