måndag 11 februari 2013

Moller skogsmulle ;P

Idag var jag och Moller ute på äventyr! Vi var alldeles ensamma ute på fältet och busade runt i snön. Eller busade gjorde vi inte så mycket direkt, men kul det var det ;) Han som alltid brukar vara lite ängslig när han är ute själv var faktiskt förvånansvärt lugn!

 Han visade inga av sina "stjärnkikar" tendenser utan kunde jobba på i en lågform avslappnat. Red inte i mer än 30minuter, man får tänka på att det blir som konstant cavalettiarbete. Väldigt bra för ryggmuskulaturen men det blir jobbigt för dom! Men vi var duktiga och jag vågade mig till och med på lite galopp ;P Och det gick bra, han tog det lugnt och drog inte!




Mamma och DiNozzo var i ridhuset och tränade på sin läxa från lektionen igår. Kollade på dom och det såg verkligen bra ut! DiNozzo var stadig, höll ihop fint och såg pigg och framåt ut.

Jag tog honom en stund i slutet och han kändes så fin! Duktigt mamma ;) Han var mjuk och lyssnade verkligen framåt. Tryckte på honom lite traven, tänkte bara att han skulle öka några steg, men jäklar vad han svävade iväg x) Så härlig trav! Och galoppen funkade också bra.



2 kommentarer:

  1. Jag tyckte nog bäst om din beskrivning på hur hästen skall vara ;) Det är ju jätteberoende på vad man har för mål och planer.. Men arbetsvilliga och alerta hästar är alltid roligare att jobba med och då tycker jag det till viss del kan övervinna en del busigheter på backen haha, endel iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe det var ju kul ;P Kan säga att jag är mycket förtjust i din Dino!

      Radera